loading...
مرجع خبری پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
احسان باغیاری بازدید : 161 یکشنبه 25 تیر 1391 نظرات (0)

 

مرجع خبری پرسپولیس : جراح ارتوپد تيم پزشكي پرسپوليس معتقد است كه تشكيل كادر پزشكي براي باشگاه‌هاي غير مطرح و كوچك كه از لحاظ درآمدي و بعد اقتصادي قابل قياس با تيم‌هاي بزرگي همچون پرسپوليس و استقلال نيستند ميسر نيست.

 

دكتر بابك زرگر اميني متخصص پزشكي ـ ورزشي و جراح ارتوپد تيم پزشكي پرسپوليس در خصوص جايگاه متخصصان ارتوپد نسبت به پزشك عمومي و فيزيوتراپ در تيم‌ها و باشگاه‌هاي ورزش، خاطر نشان كرد:

مرجع خبری پرسپولیس : جراح ارتوپد تيم پزشكي پرسپوليس معتقد است كه تشكيل كادر پزشكي براي باشگاه‌هاي غير مطرح و كوچك كه از لحاظ درآمدي و بعد اقتصادي قابل قياس با تيم‌هاي بزرگي همچون پرسپوليس و استقلال نيستند ميسر نيست.

 

دكتر بابك زرگر اميني متخصص پزشكي ـ ورزشي و جراح ارتوپد تيم پزشكي پرسپوليس در خصوص جايگاه متخصصان ارتوپد نسبت به پزشك عمومي و فيزيوتراپ در تيم‌ها و باشگاه‌هاي ورزش، خاطر نشان كرد:

 

چندين سال با تيم‌هاي فوتبال بيلفلد و هانوفر آلمان در بخش پزشكي همكاري داشتم و آنها اهميت زيادي به كادر پزشكي مي‌دهند. متاسفانه كادر پزشكي در تيم‌هاي باشگاهي ايران تنها به پزشك همراه تيم و فيزيوتراپ خلاصه مي‌شود و به طوري كه زمان بروز آسيب ديدگي‌‌هاي حاد بحث شبكه‌هاي دلالي و سرگردان ماندن بازيكنان براي تشخيص و درمان سريع اين گونه مصدوميت‌ها پيش مي‌آيد كه بازيكن بايد با صرف هزينه سنگين و طي مسافت طولاني در جهت رفع مصدوميت باشد.

 

وي افزود: قبل از تشكيل كادر پزشكي در پرسپوليس بازيكن مطرحي همچون وحيد هاشميان به دليل اين كه مرتب دچار مصدوميت مي‌شد بايد مسافت زيادي را طي مي‌كرد تا با مراجعه به جاهاي مختلف درمان صحيح و كامل روي وي صورت بگيرد، اما سال گذشته با تشكيل كادر پزشكي و تغيير سيستم‌ پزشكي در تيم پرسپوليس حتي براي تزريق مفصلي يا ستون فقرات به آلمان نمي‌رود و تمام روند درماني خود را به دليل اعتمادي كه به كادر پزشكي پيدا كرده از شش ماه گذشته تاكنون در كلينيك تخصصي پرسپوليس انجام مي‌دهد.

 

اميني با تاكيد بر اين نكته كه هنوز طب ورزش به معناي واقعي در ايران جايگاه خود را پيدا نكرده است تصريح كرد: طب ورزش همانند ساير تخصص‌ها كار پيچيده و علمي است. يعني يك كادر پزشكي با تخصص‌هاي مختلف اعم از ارتوپدي، پزشك داخلي، متخصص تغذيه، روانشناسي ماساژور و مربي بدنساز بايد همكاري خوبي با هم داشته باشند تا تيم به نتيجه‌ قابل قبولي دست پيدا كند. بنابراين چون اين جايگاه هنوز به درستي در باشگاه‌هاي ورزشي تعريف نشده است. اكثر تيم‌ها تنها اقدام به جذب يك فيزيوتراپ يا پزشك عمومي مي‌كند و كمتر ديده مي‌شود بالاي سر تيمي يك متخصص طب ورزش يا ارتوپد وجود داشته باشد.

 

پزشك ارتوپد تيم پرسپوليس ادامه داد: يكي از مشكلات كنوني حاكم بر ورزش ايران اين است كه اعتقادي به كارگيري متخصص ارتوپد يا طب ورزش وجود ندارد. دليل اين مساله به تفكر سنتي و قديمي كه در بين مربيان آنها وجود دارد باز مي‌گردد. اين افراد چون در گذشته بازيكنان مطرح و خوبي در كشور بودند همواره مي‌گويند مگر در آن زمان كه فوتباليست مطرحي بوديم داراي فيزيوتراپ يا كادر پزشكي مجهز بوديم در حالي كه تفكر درستي نيست، چون شرايط امروز از لحاظ علمي با گذشته كاملا متفاوت است و نبايد مقطعي فكر كنيم.

 

اميني خاطر نشان كرد: يكي ديگر از دلايلي كه بيشتر تيم‌ها فيزيوتراپ را به يك ارتوپد يا كادر پزشكي ترجيح مي‌دهند كم هزينه بودن فيزيوتراپ و بعد اقتصادي آن است كه البته اگر در دراز مدت به اين مساله نگاه كنيم، مي بينيم هزينه‌ها يا ضرر و زيان‌هايي كه به يك تيم باشگاهي يا ملي تنها با اكتفا كردن به يك فيزيوتراپ وارد مي‌شود به مراتب بيشتر و سنگين تر از تشكيل كادر پزشكي است.

 

جراح ارتوپد تيم پزشكي پرسپوليس گفت: در سال گذشته نيز پرسپوليس قبل از تشكيل كادر پزشكي با آسيب ديدگي‌ زيادي در طول فصل مواجه بود، به طوري كه فصل گذشته پرسپوليس داراي بازيكني بود كه با مبلغ بالايي قرارداد بسته بود، اما به دليل آسيب ديدگي‌ و از سوي ديگر به خاطر عدم به خاطر بدنسازي صحيح مصدوميت وي تشديد پيدا كرده بود و تا هفت ماه قادر به بازي در تيم پرسپوليس نبود.

 

وي اضافه كرد: اگر از بدو ورود يك بازيكنمشكلات و ضعف‌هاي عضلاني آنها شناسايي و مرتفع شود با انجام يك كار بدنسازي اصولي و علمي، تغذيه مناسب و تمرينات درست مي‌تواند ساليان زيادي براي آن تيم باشگاهي مفيد و كارآمد باشد.

 

اميني پيرامون اين سوال كه آيا موفقيت يك تيم باشگاهي مي‌تواند فقط در گرو يك فيزيوتراپ يا پزشك عمومي رقم بخورد يا خير؟ گفت: تشكيل كادر پزشكي از نظر بعد اقتصادي براي خيلي از تيم‌ها مشكلات زيادي را به دنبال دارد، به همين دليل خيلي از تيم‌هاي ليگ برتري قادر به انجام چنين كاري نيستند، بازيكنان آسيب ديده آن باشگاه‌ها با مراجعه به اين گونه كلنيك‌ها حداقل راه تشخيص و درمان آسيب ديدگي‌ آنها سريع‌تر انجام شود تا بدون اين كه مدت زيادي از همراهي تيم در طول فصل دور بماند، زودتر سلامتي خود را پيدا كند. بدون شك اين مساله هم به نفع باشگاه و هم براي اسپانسرهايي كه براي آن بازيكن هزينه مي‌كنند خواهد بود.

 

اين جراح ارتوپد تيم پرسپوليس در پايان تاكيد كرد: تا چند سال آينده در توان باشگاه يا تيم ملي نيست كه بخواهند كادر پزشكي بزرگ و متخصص داشته باشند. بنابراين به نظر مي‌رسد با الگوبرداري و بومي سازي سيستم‌‌هاي پزشكي موفق ساير كشورها به دنبال راهكار اساسي بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • گلزنان برتر تیم

    گلزنان برتر تیم

    کریم انصاریفرد
    # نام بازیکن تعداد گل
    1کریم انصاریفرد4
    2محمد قاضی3
    3مهدی مهدوی کیا2
    4جواد کاظمیان1
    انتخاب کاپیتان آسیا
    mahdavi
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2980
  • کل نظرات : 202
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 158
  • آی پی امروز : 418
  • آی پی دیروز : 336
  • بازدید امروز : 1,694
  • باردید دیروز : 952
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,646
  • بازدید ماه : 2,646
  • بازدید سال : 106,690
  • بازدید کلی : 1,670,370