loading...
مرجع خبری پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
احسان باغیاری بازدید : 203 چهارشنبه 25 مرداد 1391 نظرات (0)

محمد عباسي در رابطه با تغيير اعضاي هيات مديره كه علي فتح اله زاده،‌ مديرعامل اين باشگاه از آن خبر داده بود،گفت: ان‌شاءالله اين اتفاق مي‌افتد، اما تصميمات نهايي هنوز گرفته نشده است.

همچنين محمد عباسي كه پيش از برگزاري ضيافت افطار با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، در پاسخ به اين پرسش كه آيا پس از موفقيت در بازيهاي المپيك لندن، وزارت ورزش و جوانان نمي‌خواهد ساختار ورزش قهرماني را تغيير دهد؟ اظهار كرد: تحول قطعا چيز جالبي است. ما با توجه به فرصت‌ها و امكانات و تجربيات سعي كرديم رشد كنيم.

محمد عباسي در رابطه با تغيير اعضاي هيات مديره كه علي فتح اله زاده،‌ مديرعامل اين باشگاه از آن خبر داده بود،گفت: ان‌شاءالله اين اتفاق مي‌افتد، اما تصميمات نهايي هنوز گرفته نشده است.

همچنين محمد عباسي كه پيش از برگزاري ضيافت افطار با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، در پاسخ به اين پرسش كه آيا پس از موفقيت در بازيهاي المپيك لندن، وزارت ورزش و جوانان نمي‌خواهد ساختار ورزش قهرماني را تغيير دهد؟ اظهار كرد: تحول قطعا چيز جالبي است. ما با توجه به فرصت‌ها و امكانات و تجربيات سعي كرديم رشد كنيم.

اتفاقاتي كه در لندن افتاد يك تجربه بسيار بزرگ و يك موضوع آكادميك حرفه‌اي است، يك مقوله اجتماعي و حتي اقتصادي بود. زودتر بايد ساختار را تغيير دهيم، ما پيش از المپيك از گروه‌هاي كه به لندن مي‌رفتند، خواستيم برداشت‌هايشان را يادداشت كنند تا موضوعي فراموش نشود تا بتوانيم فرصت‌هاي بيشتري را ايجاد كنيم.

وي ادامه داد: زماني كه وزير تعاون بودم، هميشه از ورزش مثال مي‌زدم. اين كه چرا در ورزش‌هاي انفرادي شرايط خوبي داريم، اما در تيمي نه. ظرفيت‌ها در كشور متفاوت هستند. هر چهار چرخ يك ماشين بايد بچرخند تا به سرعتش بيفزايند. ايران در برخي از رشته‌ها به طور انحصاري مدال آور بود، بسيار خوشحاليم كه از اين سد عبور كرديم و در دووميداني هم صاحب مدال شديم، اين يعني ما ظرفيت هاي زيادي براي كسب مدال داريم.

عباسي با اشاره به رشد شش برابري ايران در كسب مدال المپيك ادامه داد: ملت ايران ظرفيت‌هاي بزرگي دارد كه شايد مركز ثقل آن موفقيت جواناني است كه بيشتر در ورزش نمود پيدا مي‌كند. خوشبختانه زمينه‌هايي كه فراهم شد در بازي‌هاي المپيك به ثمر نشست و افتخارات خوبي براي ايران كسب شد تا اين كه برخي از رسانه‌هاي دنيا عملكرد ايران را شگفتي آور تلقي كردند. در پكن ما يك طلا و يك برنز داشتيم كه در لندن با كسب 12 مدال رشدمان شش برابر شد. براي اولين بار تعداد طلاها، تعداد مدال‌ها و تعداد رشته‌هاي انفرادي اعزامي نسبت به گذشته بيشتر بود.

وزير ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد با توجه به موفقيت كاروان ورزشي ايران در لندن آيا باز هم مي‌خواهيد به فوتبال بيشتر بها دهيد؟ اظهار كرد: اگر فوتبالي‌ها ناراحت نشوند، نظرم اين است اگر صدا و سيما و رسانه‌ها فقط به فوتبال بپردازند، منصفانه نيست. قهرمانان ما نشان دادند كه ظرفيت هاي بزرگي دارند. ما بايد تناسب را در تبليغات و امكانات بيشتر ايجاد كنيم. من به افراط و تفريط معتقد نيستم، ولي نبايد نسبت به علايق مردم هم بي‌مهري شود. اين كه همه فرصت‌ها را به يك رشته اختصاص دهيم، روش مدبرانه‌اي نيست. ساير رشته‌ها در المپيك جلوه كردند. ما در رده بندي فيفا در رديف‌هاي 50ـ 40 هستيم، ولي در برخي از رشته‌ها در رديف‌هاي اول قرار گرفتيم. البته اين طور هم نبايد باشد كه چند ماه آينده براي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني نتيجه‌ نگيريم و بگويم كه به ما توجه نشده است.

وي با اشاره به عملكرد موفق محمد بنا در راس كادر فني كشتي فرنگي، يادآور شد: حرف‌هاي زيادي در اين باره داريم. متاسفانه يك بخش از فوتبال از جنبه ورزشي خارج و تبديل به صنعت شده است. براي من همه رشته‌ها مساوي هستند، چرا كه همه دوستانم هستند. هيچ كس مخالف نيست كه اسپانسرهاي فوتبال به ساير رشته‌ها هم بيايند. رسانه‌ها خيلي موثرند. بايد فرهنگش را ايجاد كرد، اما ما هم در راستاي ايجاد تعادل تاكنون هيچ پولي به دو باشگاه استقلال و پرسپوليس نداده ايم. شايد برخي فكر كنند كه تصميم ما بي مهري است، ولي خواستيم كه تعادل ايجاد شود.

عباسي با بيان اين كه عملكرد رسانه‌ها در پوشش اخبار المپيك عالي بود، گفت: يكي از ويژگي‌هاي رسانه اين است كه پيوند خوبي ميان مسئولان و مردم برقرار كند كه اين اتفاق به خوبي افتاد. حدود دو هفته‌ ايران سرشار از ورزش بود. عملكرد رسانه‌ها به جز خدمت صادقانه چيز ديگري نبود.

وزير ورزش و جوانان در پاسخ به اين پرسش كه آيا كشتي آزاد از نظر شما عملكرد موفقي داشت؟ يادآور شد: اظهارنظرها نسبي است. نمي‌توان مطلق درباره عملكرد كشتي آزاد صحبت كرد. اگر كارشناسان كشتي آزاد را موفق مي‌دانند اين موفقيت نسبت به گذشته تلقي مي‌شود. اولين بار است كه در تاريخ ورزش 6 مدال در كشتي گرفتيم. بايد قبول كنيم كه نتيجه‌ خوبي است، ولي اگر كارشناسان نظرات ديگري دارند، مي‌توانند بگويند.

عباسي در پاسخ به اين سوال كه آيا تغيير و تحولي در فدراسيون تكواندو صورت خواهد گرفت؟ تصريح كرد: نظر خاصي نمي‌توانم بدهم. كاروان ايران در مجموع موفق بود. وقتي مي گويم 12 مدال در لندن گرفتيم، بايد توجه كنيم كه يك مدال آن از تكواندو است.

وي در واكنش به اين كه فدراسيون بارها اعلام كرده بود كه شانس كسب دو طلا را دارد؟ خاطرنشان كرد: اين‌ پيش‌بيني‌هاي دوستان و فدراسيون بود. آنها بايد تحليل كنند كه چه ظرفيت‌هايي دارند، مصاحبه يوسف كرمي را ديدم. انتظارات از او زياد بود. كرمي تمرينات زيادي داشت، ولي خودش انتظار اين نتيجه‌ را نداشت. نبايد فراموش كنيم كه هر شكستي مقدمه يك پيروزي جديد است.

وزير ورزش و جوانان، حضور بانوان ايراني در المپيك را فعالانه و موفق تلقي كرد و گفت: ما هشت سهميه در بخش بانوان داشتيم. يك مرحله از موفقيت كسب سهميه است. هشت قهرمان از ميان بانوان در المپيك ظاهر شدند. اين خودش به تنهايي يك كارنامه درخشان است كه به نسبت توانمندي‌ها و تلاش انجام شده به دست آمده است. الهه احمدي در تفنگ بادي ششم شد. حتي تيراندازان مرد حس كردند كه مي‌توانند اين سد را بشكنند. با توجه به اين كه ساير كشورها بخشي از مدال‌هايشان را در بخش بانوان كسب كردند، اگر مدال‌هاي آنها را در نظر نگيريم، مردان ايران مي‌توانستند در رديف‌هاي تك رقمي جدول توزيع مدال قرار گيرند.

عباسي با بيان اين كه از يك ماه پيش برنامه‌ريزي‌ها براي المپيك 2016 ريودوژانيرو آغاز شده است، تصريح كرد: ما براي آينده برنامه داريم.

همچنين وزير ورزش و جوانان در نشست با خبرنگاران گفت: بعد از كسب موفقيت ارزشمند توسط قهرمانان عزيز و جوانان غيور متاسفانه آسيبي به مردم عزيز ايران در آذربايجان شرقي وارد شد. من اين حادثه ناگوار را به آسيب ديدگان تسليت مي‌‌گويم و اميدوارم همه بتوانيم در رفع آلام آنها كمك كنيم.

عباسي افزود: در روز «خبرنگار» ما در بازي‌هاي المپيك بوديم و خواستيم كه از ديدار با خبرنگاران و تقدير از آنها محروم نشويم و به احترام خبرنگاران بياييم و عرض خسته نباشيد بگوييم. سال گذشته كه اين مراسم برگزار شد تازه به وزارتخانه آمده بودم. خدا را شكر مي‌كنم كه توفيق دوباره براي سپاسگذاري از شما را دارم. دوستانم به من گفتند كه انصافا رسانه‌ها رويداد المپيك را با شكوه منعكس كردند. من از شما بسيار ممنونم و خدا را به خاطر اين عزت شكر مي‌‌كنم.

وزير ورزش و جوانان با تاكيد بر اين كه اين موفقيت براي ملت ايران است، ادامه داد: همه مجموعه ورزش در موفقيت موثر بودند. ما يك تيم كاري موفق بوديم. رسانه‌ها هم تاثير بسياري داشتند. از همگي سپاسگزارم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • گلزنان برتر تیم

    گلزنان برتر تیم

    کریم انصاریفرد
    # نام بازیکن تعداد گل
    1کریم انصاریفرد4
    2محمد قاضی3
    3مهدی مهدوی کیا2
    4جواد کاظمیان1
    انتخاب کاپیتان آسیا
    mahdavi
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2980
  • کل نظرات : 202
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 158
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 165
  • باردید دیروز : 214
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 1,551
  • بازدید ماه : 4,761
  • بازدید سال : 78,165
  • بازدید کلی : 1,641,845