loading...
مرجع خبری پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
احسان باغیاری بازدید : 183 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)
 کمتر از 6 ساعت دیگر هفتاد و پنجمین دربی پایتخت برگزار می شود اما دلایل زیادی دارد تا هواداران پرسپولیس با انرژی زیاد به استقبال این مسابقه بروند.

 کمتر از 6 ساعت دیگر هفتاد و پنجمین دربی پایتخت برگزار می شود اما دلایل زیادی دارد تا هواداران پرسپولیس با انرژی زیاد به استقبال این مسابقه بروند.

 

1_ ژوزه و دربی

سرمربی کهنه کار پرسپولیس را در فوتبال جهان به عنوان یک مربی «دربی باز» می شناسند.

 

مردی که می داند در حساس ترین مسابقه باشگاهی هر کشور باید چگونه بازی کرد و در مقابل مسائلی که می تواند منجر به از دست دادن نتیجه بازی شود، پیروز شد.

 

ژوزه در بازی مقابل داماش به تعداد زیادی از ستاره های تیمش استراحت دارد و ثابت کرد برنامه های زیادی برای دربی 75 دارد. باید به نام و سابقه ژوزه اعتماد کرد چرا که او اعتبارش را در فوتبال به سادگی به دست نیاورده است. مانوئل ژوزه اسلحه اصلی سرخپوشان در بازی امروز خواهد بود.

 

2_ روحیه قهرمانی

بالاترین افتخاری که می تواند برای هر ورزشگاه به دست بیاید مدال طلای المپیک است. هر ورزشکاری که به این افتخار رسیده بدون شک از روحیه قهرمانی برخوردار است و حضورش در کنار ورزشکاران دیگر علاوه بر انتقال تجربیات، این روحیه را هم منتقل می کند. حضور بهداد سلیمی و احسان حدادی در پرسپولیس دوباره روحیه قهرمانی را به این باشگاه بازگردانده تا همه پرسپولیسی ها برای رسیدن به قله های افتخار تلاش دو چندانی داشته باشند.

 

3_ تجربه بالاتر سرخ ها

«دربی باز» بودن مهمترین عاملی است که می تواند یک بازیکن را در این مسابقه حساس متمایز از سایرین کند. اگر بخواهیم تعداد دربی بازهای دو تیم را بررسی کنیم کفه ترازو به سود پرسپولیس سنگینی می کند و این یعنی بالا رفتن شانس پیروزی در دیداری که اگرچه مثل سایر بازی ها 3 امتیاز دارد، اما همه می دانند هیچ شباهتی با سایر مسابقات ندارد! علی کریمی و مهدی مهدوی کیا بدون تردید «دربی باز» ترین نفرات حاضر در بازی امروز هستند و در کنار آن ها، محمد نوری، غلامرضا رضایی، حمیدرضا علی عسگری، رضا نورمحمدی، ایمون زاید، مهرداد پولادی، جواد کاظمیان، هادی نوروزی امیرحسین فشنگچی و روح الله سیفی هم سابقه حضور در این مسابقه حساس را داشته اند. فراموش نکنید بازیکنانی مثل سید جلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، کریم انصاری فرد و شهاب گردان به عنوان بازیکنان ملی و برجسته فوتبال باشگاهی ایران، تجربه حضور در بازی های حساس پرشماری چون مسابقات آسیایی و ملی را یدک می کشند.

 

4_ بار روانی آخرین نتیجه و ایمون زاید

پرسپولیس برنده آخرین دیداری بوده که این 2 تیم برگزار کرده اند و مهم تر اینکه این اتفاق به شکلی خاص افتاد و خط بطلانی بود بر تمام القابی که استقلالی ها به تیم محبوبشان داده بودند. آبی ها بدون شک هنوز به آن 10 دقیقه طوفانی فکر می کنند و ایمون زاید که در 10 دقیقه هت تریک کرد و به تاریخ دربی پیوست. برتری روانی سرخ ها به خاطر این نتیجه غیرقابل انکار است و از آنجایی که حرف اول را در دربی مسائل روحی و روانی می زند ، حضور ایمون زاید در ترکیب پرسپولیس و بار روانی نتیجه بازی قبل، یک وزنه سنگین برای سرخپوشان محسوب می شود.

 

5_ تماشاگران بیشتر

متعصب ترین هواداران استقلال هم می دانند که پرسپولیس پرطرفدارترین تیم قاره کهن است. در تمام دربی های تاریخ، بخش بزرگی از ورزشگاه قرمزپوش بوده و این یعنی جو ورزشگاه آزادی به سود پرسپولیس است و از آنجایی که تماشاگران مهم ترین عامل برگزاری مسابقات فوتبال هستند، این فاکتور نقشی حیاتی در نتیجه مسابقه دارد.

 

6_ معجزه عدد 6!

اگر از هر پرسپولیسی در دنیا سئوال کنید به کدام عدد بیشتر علاقه دارد می گوید 6! پرسپولیس در ششمین ماه سال یک پیروزی تاریخی 6 بر صفر در دربی دارد و جالب تر اینکه هفتاد و پنجمین دربی پایتخت این بار در ششمین ماه سال و ششمین هفته از لیگ برتر برگزار می شود! 6 یعنی همان اعداد جادویی برای پرسپولیس و هوادارانش!

برچسب ها به , دلیل , بریم، , می , تایی , ها , را , شش ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • گلزنان برتر تیم

    گلزنان برتر تیم

    کریم انصاریفرد
    # نام بازیکن تعداد گل
    1کریم انصاریفرد4
    2محمد قاضی3
    3مهدی مهدوی کیا2
    4جواد کاظمیان1
    انتخاب کاپیتان آسیا
    mahdavi
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2980
  • کل نظرات : 202
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 158
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 384
  • باردید دیروز : 214
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 1,770
  • بازدید ماه : 4,980
  • بازدید سال : 78,384
  • بازدید کلی : 1,642,064