loading...
مرجع خبری پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
احسان باغیاری بازدید : 162 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)


b_0_0_0_00_images_tumb_90_morabi_chizari.jpg مربي بدنساز اسبق تيم پرسپوليس معتقد است كه مربي بدنساز خارجي به درد تيم‌هاي ملي فوتبال مي خورد تا رقابت‌هاي ليگ برتر.


b_0_0_0_00_images_tumb_90_morabi_chizari.jpg مربي بدنساز اسبق تيم پرسپوليس معتقد است كه مربي بدنساز خارجي به درد تيم‌هاي ملي فوتبال مي خورد تا رقابت‌هاي ليگ برتر.

 

فرهاد چيذري با بيان اين مطلب كه سردار رويانيان بر خلاف تعهدش عمل كرد، خاطر نشان كرد: در اين باره خود را مقصر مي‌دانم، چون اگر از ابتداي شروع كارم در تيم فوتبال پرسپوليس قراردادم را منعقد مي‌كردم، حتي با آمدن سرمربي خارجي براي اين تيم به راحتي جايگاه خود را از دست نمي‌دادم.

وي گفت: رويانيان پس از آمدن ژوزه و مربي بدنسازي كه همراه وي به تيم پرسپوليس آمده بود، قول مربيگري بدنسازي تيم‌هاي پايه را به من داد هر چند خود تمايل زيادي براي اين كار نداشتم، اما زير قولش زد و هر چقدر منتظر ماندم كه در اين باره براي همكاري با تيم‌هاي پايه با من تماس بگيرد، خبري از وي نشد. البته ناراحت نيستم شايد صلاح كار بر اين بود.

چيذري درباره عملكرد مربي بدنساز خارجي تيم پرسپوليس خاطر نشان كرد: قبل از شروع ليگ تمرينات بدنسازي زيادي با بازيكنان در فاز قدرت و استقامت داشتم كه در نوع خود بهترين تمرينات بود و تمام بازيكنان علي‌رغم تحمل فشار زياد تمرينات را انجام مي‌دادند، زماني كه وارد فاز سرعت تمرينات شده بوديم كه مربي بدنساز خارجي جانشين من شد و چيزي كه براي من تعجب آور بود اين بود كه او بدون اينكه از من بپرسد نحوه كار بدنسازي تا آن مرحله چگونه بوده، فشار زيادي در روزهاي اول تمرينات به بدن بازيكنان وارد كرد و شايد علت بالا بودن آسيب ديدگي‌ پرسپوليس در تيم فصل اول به خاطر همين مساله باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه براي تيم‌هاي ليگ برتر بدنساز خارجي لازم است يا داخلي؟ تصريح كرد: مربي بدنساز در وهله نخست بايد بتواند با بازيكنان ارتباط عاطفي و روحي برقرار كند و در حقيقت خود را از جنس آنها بداند تا بازيكنان اعتماد كامل به مربي بدنساز پيدا كنند و او را باور داشته باشند تا عملكرد موفقي در جريان آماده سازي تيم داشته باشد و اين چيزي است كه در مربي بدنساز خارجي پرسپوليس ديده نمي‌شود. با وجود اينكه در ميانه‌هاي نيم فصل اول ليگ هستيم هنوز اين خودباوري در بازيكنان پرسپوليس ايجاد نشده و اكثر بازيكنان حتي براي كار بدنسازي به من مراجعت مي‌كنند، اما به خاطر اين كه مشكلي پيش نيايد، سعي مي‌كنم از پذيرش آنها امتناع كنم.

چيذري ادامه داد: مربي بدنساز در تيم نقش پزشك خانواده را ايفا مي‌كند و در تمام مشكلات بازيكنان خود را بايد دخيل بداند تا تيم خوبي را راهي ليگ كند.

وي خاطر نشان كرد: تيم پرسپوليس در حال حاضر بيش از هر چيز ديگري وارد بحران و حاشيه شده است و ژوزه نيز هنوز نتوانستند خود را با تيم وفق دهد. در حقيقت نياز به زمان كافي دارد تا تيمي در شان و خور پرسپوليس بسازد، البته اين چيزي نيست كه هوادار آن را قبول كند.

مربي بدنساز سابق تيم پرسپوليس با اشاره به اين نكته كه به خاطر پرسپوليس نيم فصل اول را از دست دادم، افزود: هر چند از دست سردار رويانيان خيلي ناراحت هستم و تمام فرصت‌هاي خوبم را به خاطر اين تيم در نيم فصل از دست دادم، اما در عين حال دعا مي‌كنم پرسپوليس هر چه سريع‌تر از بحران خارج شود و جايگاه بهتري را براي خود رقم بزند.

اين مربي بدنساز تصريح كرد: عملكرد مربي بدنساز خارجي بيش از آن كه به درد رقابت‌هاي ليگ برتر بخورد براي تيم ملي مفيد است، چون تيم ملي هر هفته‌ مسابقه ندارد و نياز نيست مربي بدنساز در تمام شرايط با بازيكنان همراه و ارتباط عاطفي با آنها برقرار كند. در حال حاضر مربيان بدنساز خوبي در كشور داريم، اما ارزشي كه براي يك مربي خارجي قائل هستند مربيان بدنساز ايراني از اهميت چنداني برخوردار نيستند و اكثر آنها گمنام و ناشناس هستند.

وي در پاسخ به اين سوال كه خيلي ها معتقدند حضور شما در تيم پرسپوليس به عنوان مربي بدنساز بسكتبال بوديد. نظر شما شما در اين باره چيست؟ گفت: واقعا انتقاد بي‌موردي است، چون من از ابتداي شروع كارم در امر بدنسازي با تيم فوتبال فعاليتم را شروع كردم و فقط براي يك فصل با تيم بسكتبال مهرام كار كردم. البته پرداختن به كار بدنسازي در بسكتبال بسيار سخت‌تر از فوتبال است، چون تمام مهارت‌هاي بدنسازي را بايد بلد باشيد. ضمن اين كه معتقدم يك بدنساز حرفه‌اي بايد در تمام رشته‌ها مهارت داشته باشد و خود را محدود به يك رشته نكند.

وي تاكيد كرد: براي كاهش آسيب ديدگي‌ تيم پرسپوليس برنامه‌هاي زيادي را تدوين كرده بودم تا آخر فصل ميزان آسيب را تا حد امكان كاهش دهم و به خاطر ارتباط نزديكي كه با بازيكنان داشتم هر تمرين پرفشاري كه به آنها مي‌دادم بدون هيچ گونه شكايت آن را اجرا مي‌كردند. در حقيقت سعي كرده بودم تيم هماهنگ و يكساني را از لحاظ كار بدنسازي درست كنم، اما حيف كه اجازه كار به من داده نشد.

چيذري در پايان خاطر نشان كرد: هم اكنون نيز از چند تيم شهرستاني و تيم‌هاي بسكتبال براي نيم فصل دوم پيشنهاد دارم، اما دوست دارم با تيم‌هاي تهراني به ويژه به فرهاد كاظمي، قلعه نويي و محمد استيلي براي انجام كار بدنسازي وارد مذاكره شوم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • گلزنان برتر تیم

    گلزنان برتر تیم

    کریم انصاریفرد
    # نام بازیکن تعداد گل
    1کریم انصاریفرد4
    2محمد قاضی3
    3مهدی مهدوی کیا2
    4جواد کاظمیان1
    انتخاب کاپیتان آسیا
    mahdavi
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2980
  • کل نظرات : 202
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 158
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 618
  • باردید دیروز : 214
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 2,004
  • بازدید ماه : 5,214
  • بازدید سال : 78,618
  • بازدید کلی : 1,642,298